06.11.2020 10:00
KooKoon tavoite muovittomasta ottelutapahtumasta askeleen lähempänä tavoitetta
Kotkamills jatkaa KooKoon pääyhteistyökumppanina muovittoman ottelutapahtuman luomisessa ja tuoteperhe laajentuu Olvin virvoitusjuomamukeilla ja tuopeilla.
Kotkamills jatkaa KooKoon pääyhteistyökumppanina myös seuraavalla liigakaudella. Osapuolet ovat sopineet sopimuskauden optiovuoden 2021–2022 käyttöönotosta. KooKoo tavoittelee täysin muovitonta ottelutapahtumaa ja sopimuksen myötä tavoite on ison askeleen lähempänä toteutumista.
KooKoon ja Kotkamillsin vuonna 2019 aloittaman yhteistyön yksi iso yhteiskuntavastuullinen tavoite on tehdä Lumon Areenalla pelattavista Liigan ottelutapahtumista täysin muovittomia.
– Aloittaessamme yhteistyön Kotkamillsin kanssa kunnianhimoinen tavoitteemme oli ensimmäisenä urheiluseurana kehittää toimintaamme siten, että voimme jonain päivänä tehdä täysin muovittoman ottelutapahtuman ja näyttää yhdessä voimamme yhteiskuntavastuun rakentamisessa, KooKoon toimitusjohtaja Sakari Välimaa kommentoi.
Ensimmäisinä tuotteina muovittomassa tuoteperheessä KooKoo ja Kotkamills toivat muovittomasta kartongista valmistetut kahvikupit ja tarjoiluastiat. Sittemmin tuoteperhettä on laajennettu kahdella erikokoisella karkkikupilla, popcorn-kulholla ja fanituotteille sopivalla lahjapakkauksella.
– Uusimpana tuoteperhe laajentuu virvoitusjuomamukeilla ja tuopeilla, joilla saamme kasvatettua koko muovittoman kartonkiperheemme jo seitsemään eri tuotteeseen. On todella hienoa, että pääyhteistyökumppanimme Olvi lähtee tukemaan yhteiskuntavastuullisesti merkittävää toimintaamme ja mahdollistaa koko tuoteperheen laajenemisen, Välimaa kiittää.
– Haluamme olla tässä asiassa edelläkävijöitä. Tuotteet valmistetaan alusta loppuun Kymenlaaksossa, joten siltäkin osin hiilijalanjälki pienenee ja koko Kymenlaakso toimii yhdessä.
– Olemme erittäin kiitollisia siitä, että voimme yhteistyössä Kotkamillsin kanssa näyttää suuntaa yhteiskuntavastuun rakentamisessa. Tulemme jatkossakin kehittämään muovitonta tuoteperhettä yhdessä heidän kanssaan, Välimaa jatkaa.
– Urheilutapahtumat ovat hyvä esimerkki siitä, kuinka voimme yhdessä toimia vastuullisesti. Muovijäte on globaali ongelma, jonka kukistamiseen haluamme osallistua, sanoo Kotkamills Oy:n toimitusjohtaja Markku Hämäläinen.
– On hienoa huomata, kuinka urheiluseurat kantavat vastuuta ekologisesta jälleenrakennuksesta, Hämäläinen jatkaa.
KooKoon yhteiskuntavastuun rakentamisessa on mukana myös muita kumppaneita, joiden panos on merkittävä yhteisen tavoitteen saavuttamisessa.
– Haluamme antaa kiitoksen myös muille mukana oleville kumppaneillemme, jotka osaltaan auttavat meitä asian edistämisessä. Kiitos Kulta Katriinalle, Olville, Cukcalle ja PackageMedialle, OffsetKolmiolle ja Granolle, Välimaa päättää kääntäen katseen tulevaisuuteen.