16.03.2020 16:21
KooKoo julkaisee ainutlaatuisen Playoffs 2020 -keräilykorttisarjan
Numeroituja kortteja on myynnissä kahden Lumon Areenan kapasiteetin verran.
Liiga-kausi 2019–2020 lopetettiin ennen aikaisesti koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi. KooKoon seurahistoriassa ainutlaatuinen kiekkokausi päättyi sarjataulukon viidennelle sijalle – mutta ilman kruunua ja historiallisia playoffs-pelejä.
– Tilanne on erittäin valitettava, mutta ymmärrämme totta kai ratkaisun. Ihmisten terveydellä ei pidä eikä voi leikkiä, KooKoon toimitusjohtaja Sakari Välimaa sanoo.
Lumon Areenalla olisi varmuudella pelattu vähintään kaksi pudotuspeliottelua, keskiviikkona 25. maaliskuuta ja lauantaina 28. maaliskuuta.
KooKoo tuo myyntiin kaksi ”Playoffs 2020”–keräilykorttisarjaa: 25.3.2020 ja 28.3.2020. Kortit ovat numeroituja molemmissa sarjoissa on myynnissä 5950 korttia, eli saman verran kuin Lumon Areenan katsojakapasiteetti on. Yhden kortin hinta on 15 euroa.
– Olemme kauden edetessä myös vahvistaneet joukkuetta sillä ajatuksella, että saamme playoffs-peleistä tuloja. Nyt ne jäävät saamatta, kuten myös runkosarjan viimeisen kotiottelun tulot. Taloudellinen takaisku on merkittävä.
– Ihmisten auttamisen halu on ollut upeaa ja liikuttavaakin huomata. Olemme viikonlopun aikana kehittäneet erilaisia tukituotteita, joiden myynnillä pyrimme minimoimaan tappioita. Toivotan kaikki halukkaat lämpimästi mukaan talkoisiin ja hankkimaan tukituotteita verkkokauppa KooKoo-Shopista ja Ticketmasterista.
Keräilykorttisarjojen lisäksi KooKoo myy KooKoo-Shopissa muita tukituotteita: playoffs-T-paitoja,
-kaulahuiveja ja uutuutena -lakupaketteja sekä -kannatustarroja. Lisäksi Ticketmasteriin on tulossa myyntiin kannatuspääsylippuja Liiga-kaudelle 2020–2021. Mustien ja oranssien gameworn-pelipaitojen huutokauppa alkoi sunnuntaina ja päättyy perjantaina.
Runkosarjan 59 ottelusta KooKoo voitti 30 ottelua varsinaisella peliajalla ja vielä seitsemän lisää jatkoajalla tai voittolaukauskisassa. Kaikkiaan joukkue keräsi 110 sarjapistettä. Lumon Areenalla vieraili kauden aikana 29 kotipelissä yhteensä 114 370 katsojaa.
Joukkue oli ensimmäistä kertaa koskaan matkalla pudotuspelipaikan ja rikkoi käytännössä kaikki mahdolliset seuraennätykset.
– KooKoo-perhe on elänyt ja hengittänyt joukkueen matkassa mahtavasti koko kauden ajan. Kymenlaakso, kannattajamme ja joukkueemme olisivat ansainneet tarinalle aivan toisenlaisen loppuhuipennuksen.
– Osoitimme kauden aikana sen, mitä kaikkea yhteistyöllä ja sitoutumisella voidaan saavuttaa. Sitä yhteistyötä haluamme edelleen kaikkien sidosryhmiemme kanssa kehittää. Uskon ja tiedän, että tulemme ensi kaudella takaisin vahvempina ja vieläkin nälkäisempinä menestymään.