Oranssimustien fanituotemyyntiä uudistetaan uudenlaisella yhteistyöllä.
KooKoo on tehnyt kolmivuotisen sopimuksen Game On Europe -yhtiön kanssa. Yhtiö tuottaa fanituotteita muun muassa Ruotsissa jalkapallon ja jääkiekon pääsarjatasolla pelaaville seuroille, La Ligan seuroille sekä Sveitsin ja Hollannin jalkapalloseuroille.
Sopimuksen myötä Game On Europe tulee vastaamaan sekä fanituotteiden suunnittelusta ja valmistamisesta sekä KooKoon fanituoteverkkokaupan hallinnoinnista ja tilauksien käsittelystä.
– Olemme muutaman vuoden polkeneet niin sanotusti paikallaan fanituotemyynnin suhteen ja osittain asia johtuu resurssipulasta, sillä tuotteiden suunnittelu ja ennen kaikkea myös kannattajien toiveisiin vastaaminen vaatii aikaa ja resursseja. Yhteistyöllä pystymme vapauttamaan myös toimiston resursseja. Game On Europe on mielestämme erittäin tervetullut kumppani nostamaan meidän fanituotemyyntiä sille tasolle, jolla se liigaseurassa tulisi olla, KooKoon toimitusjohtaja Sakari Välimaa kommentoi.
– Lisäksi se, että KooKoon entinen kapteeni Mikko ”Mamba” Mattila, on Game On Europen liiketoiminnan kehittäjä, on meille varmasti iso etu. ”Mamba” tuntee meidän kannattajakulttuurin ja kouvolalaisen kuluttajan sielunmaiseman, joten uskomme vahvasti siihen, että tämä edesauttaa meitä kasvamaan fanituotteiden myynnin osalta.
Muutos tapahtuu asteittain ja osana tätä, KooKoo aloittaa perjantain 29.8. pelattavassa harjoitusottelussaan varaston tyhjennysmyynnin, jossa useat nykyiset fanituotteet ovat myynnissä jopa 80 % alennuksella. Varaston tyhjennysmyynti on voimassa vain KooKoo Shopissa Lumon Areenalla kotiotteluiden aikana niin kauan kuin tavaraa riittää.
– Fanituotemyyntiin tulee uusia tuotteita pitkin syksyä ja kokonaisuus valmistuu hitaasti kiiruhtamalla yhteistyössä. Sopimuksen pituus kertoo myös siitä, että sopimuksen osapuolet uskovat toisiinsa ja hedelmiä päästään varmasti kerään sopimuksen toisella ja kolmannella kaudella, Mikko Mattila päättää.